dimarts, 31 de desembre del 2019

2nBATexemple13 (Cangur 2013)

En l’illa dels Cavallers i els Mentiders, hi viuen només dues classes de persones: els Cavallers (que sempre diuen la veritat) i els Mentiders (que sempre menteixen). Un dia, vaig trobar dos homes que vivien en aquesta illa i vaig preguntar al més alt si els dos eren Cavallers. Em va contestar, però només amb això no en vaig tenir prou per a saber què eren, així que vaig preguntar al més baix si el més alt era un Cavaller. Em va contestar i ja vaig poder saber què era cadascú. Eren Cavallers o Mentiders?

A) Els dos eren Cavallers.
B) Els dos eren Mentiders.
C) El més alt era Cavaller i el més baix era Mentider. 
D) El més alt era Mentider i el més baix era Cavaller. 
E) No hi ha prou informació per a determinar-ho.

ajuda i solució