diumenge, 14 d’abril del 2024

Els meus preferits del 2024

 3r ESO

Damunt la taula es posen,cap per avall,nou cartes. En les cartes que no es veuen, hi ha escrits tots els nombres de l'1 al 9. N'Aura, en Biel,na Clara i na Dana agafen dues cartes cadascú sense que els altres les vegin. N'Aura diu: "Els meus nombres sumen 6". En Biel diu: "La diferència entre els meus nombres és 5". Na Clara diu: " El producte dels meus nombres és 18". I na Dana diu: "Un dels meus nombres és el doble de l'altre". Tots diuen la veritat. Quin nombre hi ha a la carta que ha quedat sobre la taula?

A) 3   B) 5   C) 6   D) 8   E) 9

ajuda i solució


4t ESO

En el quadrilàter ABCD de la figura, que té els angles A i C rectes, hi ha indicats un punt M en el costat AB, i un punt N en el costat CD, i les distàncies ND=2m, DA=4m, MB=6m, BC=8m.

Quina és l’àrea del quadrilàter gris MBND?


A) 18m2  B) 20m2  C) 24m2  D) 32m2  E) 36m2



ajuda i solució